Pozycjonowanie stron www

Na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie strony internetowej i co ono nam daje ?

Każdego roku zwiększa się liczba aktywnych użytkowników Internetu w Polsce. Blisko 93 proc. z nich, regularnie korzysta z wyszukiwarki Google. W obliczu takich danych, nie sposób nie docenić jej potencjału marketingowego. Wyszukiwarka, dla potencjalnego klienta, może być bowiem pierwszym źródłem informacji o Twojej stronie.

POZYCJONOWANIE? OPTYMALIZACJA? PO CO TO WSZYSTKO?

Stale rosnący udział rynku e-commerce w sprzedaży ogólnej i prognozy analityków, według których sprzedaż internetowa będzie rosła także w latach kolejnych, pozwalają jasno stwierdzić, że Internet to przyszłość handlu. Z kolei dla punktów naziemnych, strona internetowa stanowi wirtualną wizytówkę, szczegółowy cennik i ofertę handlową. W obliczu takich faktów można jasno stwierdzić, że posiadanie firmowej strony www, to w dzisiejszych czasach obowiązek. Sama obecność w sieci nie zmieni jednak zbyt wiele, jeżeli internauci nie dowiedzą się o istnieniu strony. Dzięki właściwie przeprowadzonemu pozycjonowaniu, możliwe jest znaczące zwiększenie rankingu strony w wynikach wyszukiwania Google, czyli pierwszego źródła informacji w sieci. Przekłada się to na znaczny wzrost liczby odwiedzin, a to z kolei oznacza zwielokrotnienie zysków.

NA CZYM TO POLEGA?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces wieloetapowy, czyli dość czasochłonny. Na pierwsze efekty warto jednak poczekać. To właśnie dzięki pozycjonowaniu, po wpisaniu danej frazy lub słowa kluczowego, strona może zostać wyświetlona na jednym z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania. Jakie działania składają się na pozycjonowanie www? Metod jest bardzo wiele, niektóre z nich mogą być jednak sprzeczne z polityką Google, co może doprowadzić nawet do zablokowania strony. Nas interesują wyłącznie legalne metody, więc na nich się skupmy.
Pozycjonowanie to:

• analiza słów kluczowych,
• optymalizacja strony i jej kodu źródłowego (SEO),
• wszelkie działania prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu, w tym budowanie sieci wartościowych linków.

Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania jest optymalizacja pod kątem algorytmów Google, czyli SEO. Proces ten można podzielić na optymalizację kodu strony i zamieszczanych na niej treści. Optymalizacja kodu odbywa się pod kątem konkretnych słów kluczowych. Polega to na udoskonaleniu źródła strony w taki sposób, aby zawarte zostały wszystkie niezbędne fragmenty kodu. Z kolei treść zamieszczona na stronie, powinna być w pełni naturalna i wartościowa, nieprzesycona słowami kluczowymi.