Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie stron internetowych szerokie (long tail)

Wielu z nas obecnie prowadzi różnego rodzaju strony internetowe. Nic w tym dziwnego, gdyż siła Internetu staje się coraz większa i powoli zaczyna wypierać tradycyjne media. Aby zaistnieć w sieci, należy dotrzeć do jak największej rzeszy użytkowników. W czasach gdy powstaje coraz więcej nowych stron internetowych i blogów, staje się to coraz trudniejsze. Podstawą jest dobre pozycjonowanie. Czym jest proces pozycjonowania oraz co to jest szerokie pozycjonowanie?

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest to zbiór czynności, które mają na celu doprowadzenie do uzyskania jak najwyższej pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych, dla wybranych fraz, zwanych słowami kluczowymi.

Sukces pozycjonowanej strony zależy w głównej mierze od konkurencji. Jeżeli dane frazy są pojedynczymi wyrazami, może być ciężko przebić się na pierwsze pozycje. Ponadto, liczy się ilość i jakość tak zwanych backlinków.

Pozycjonowanie Long Tail

Jest to specjalna metoda pozycjonowania, która polega na promocji fraz składających się nie z jednego bądź dwóch wyrazów, tylko bardzo skomplikowanych i dłuższych fraz. W gruncie rzeczy, generują one większy ruch na stronie, aniżeli standardowe hasła, które są uważane za topowe w danej dziedzinie oraz ruch z tych fraz zapewnia o wiele wyższą konwersje, ponieważ trafia do nas klient zainteresowany konkretnym produktem.

Jak pokazuje doświadczenie wielu pozycjonerów, działanie tego typu okazuje się być bardzo szybkie, a jednocześnie skuteczne. Jednak nie w każdym wypadku jest możliwe. Spekuluje się, iż bogatą witrynę można pozycjonować na 1000 różnych fraz. Dzięki zastosowaniu pozycjonowania Long Tail użytkownik zyskuje to, co najważniejsze, czyli duży i unikalny ruch na swojej stronie.

Aby móc zastosować tego typu rozwiązanie, niezbędne jest spełnienie kilku warunków. Przede wszystkim trzeba zadbać o wartościowy content na danej witrynie. Następnie, równie ważne jest linkowanie podstron oraz wewnętrzne. Poza tym należy zoptymalizować serwis, czyli wyszczególnić odpowiednie frazy w treści tekstu oraz zadbać o odpowiednią strukturę strony internetowej.

Najczęściej takie działania są wykonywane w formie abonamentu. Znaczy to tyle, iż właściciel strony wykupuje pewien pakiet usług od nas, a następnie my dokonujemy wszelkich działań, by strona naszego klienta znalazła się na szczycie list wyszukiwania na wiele fraz związanych z branżą.